Playing hard to get in Google

Playing hard to get in Google

Playing hard to get” in Google is niet zo handig als het gaat om de vindbaarheid van je website. Je steekt veel tijd, geld en energie in een mooie site met wervende teksten voor je doelgroep. Maar die laatste kan je niet vinden. Doodzonde. Maar hoe speel je het “spel” dan wel?

Maak je teksten SEO-proof

Ofwel schrijf teksten die zowel Google als bezoekers van je website aanspreken en dat werkt zo. Bouw je teksten op uit aansprekende content met de juiste zoekterm op de juiste plek. Aan de voorkant én de achterkant van je website.

zoekpatroon B2B-inkoper

Doe een zoekwoorden onderzoek

De juiste zoekterm vind je met een zoekwoorden onderzoek. De “gouden” woordcombinatie die jouw doelgroep intikt in het zoekveld van Google wanneer ze op zoek zijn naar jouw product of dienst. Lees hierover meer in mijn blog Zoekwoorden onderzoek sluitpost of startpunt

De juiste plek

Met de juiste plek bedoel ik de paginatitel, meta description, koppen, subkoppen én tekst. Nog te vaak zie ik dat de meta description niet wordt ingezet om je doelgroep te verleiden. En dat is Jammer, want je kunt het gebruiken als een mini-advertentie die potentiële opdrachtgevers moet stimuleren op het zoekresultaat te klikken.

Wordt niet afhankelijk van adverteren

Wil je niet volledig afhankelijk worden van adverteren om je doelgroep te verleiden? Richt je dan eerst op het organische gedeelte van Google ofwel zoekmachineoptimalisatie (SEO). Dat bespaart je een hoop geld. Google wordt slapend rijk van haar AdWords campagnes. Alleen al in 2015 verdiende Google hier bijna 80 miljard dollar aan.

Niks mis mee wanneer het goed voor jou uitpakt én eerlijk is eerlijk, soms ontkom je er niet aan wanneer je je in een sterk concurrerende markt bevindt. Maar neem de juiste volgorde en bespaar zo een hoop onnodige kosten. “Wake up” en maak je teksten SEO-proof.

Speel op zeker en neem contact op met Jacqueline van der Pijl: info@alldaycom.nl. Dan bespreken we je case vrijblijvend in ruil voor een goede kop koffie.