Blog onderwerpen bedenken

blog onderwerpen

Je breekt er je hoofd over: blog onderwerpen. Logisch, want als ondernemer wil je dat je blogs naadloos aansluiten op de interesses en verlangens van jouw doelgroep, toch? Maar hoe voorkom je nou dat je te veel tijd verspilt aan het bedenken van onderwerpen die niet alleen interessant zijn voor jouw publiek, maar ook hoog kunnen scoren in Google?

Ontdek interessante blog onderwerpen

Als ondernemer weet je als geen ander wat je te bieden hebt. Denk daarbij niet alleen aan je producten en diensten, maar ook aan tips en hot topics die je met je doelgroep wil delen. Zet dat eens voor jezelf op een rijtje en gooi ze vervolgens in de keyword tool: een gebruiksvriendelijk hulpprogramma voor contentcreatie en zoekwoordenonderzoek.

Je kunt de keyword tool gratis gebruiken, zonder een account aan te maken. Met deze tool kom je erachter waar je potentiële klanten of lezers naar zoeken op Google. Zo doe je snel ideeën op voor blog onderwerpen. Het werkt als volgt: type een relevant zoekwoord in het zoekveld van de tool en druk op enter. Klik vervolgens op de knop Questions en voila …

Wil je meer data? Bijvoorbeeld zoekvolumes (hoe vaak wordt er op een specifiek zoekwoord gezocht) en een concurrentie analyse, dan heb je een betaalde versie van de keyword tool nodig. Daarmee kom je erachter hoe kansrijk het zoekwoord of de zoekterm is om hoog te scoren in Google.

Tip: kijk ook eens welke zoekwoorden er staan in je offertes, facturen, presentaties en overige correspondentie. En bezoek de website van organisaties die je branche vertegenwoordigen. Over welke topics schrijven zij? Misschien zijn die onderwerpen ook op jouw diensten van toepassing? En een brainstormsessie met collega’s kan ook geen kwaad.

Optimaliseer je blog voor Google

Verstoppertje spelen in Google is niet zo slim als het gaat om de vindbaarheid van je online artikelen. Vergeet dus niet de inhoud van je blogs te optimaliseren voor Google! Met andere woorden: bouw je teksten op uit aansprekende content voor je lezers en plaats daarna de juiste zoekterm op de juiste plek. Hoe je dat doet lees je in mijn blog: maak je teksten SEO-proof.

Je kunt natuurlijk ook vrijblijvend contact met mij opnemen. Ik help je graag met het bepalen van kansrijke blog onderwerpen en het vindbaar maken van je content in Google.