Heb je het al gemerkt? LinkedIn is minder vluchtig geworden: updates blijven langer in je tijdlijn hangen. Kortom, het algoritme van LinkedIn is veranderd. Maar welke strategie zit erachter of anders gezegd: waar zet LinkedIn anno 2021 op in? In deze blog creëer meer interactie op Linkedin lees je welke veranderingen mij het meest zijn opgevallen de afgelopen periode en hoe jij hiermee je voordeel kunt doen.
Start een poll: creëer meer interactie op LinkedIn
De LinkedIn Poll is terug. Hiermee zet LinkedIn duidelijk in op interactie. Met deze oplossing kan je een opiniepeiling op LinkedIn starten. Het is de uitgelezen kans om eens te kijken wat je klant wil. En niet onbelangrijk: door het stellen van vragen lok je reacties uit. Tip: sluit een plaatje of “halve” brochure bij om de aandacht te trekken. Bijkomend voordeel: de poll is beschikbaar op mobiel en desktop.
Maak je profiel interactief
Misschien is het je al opgevallen: het profielonderdeel Uitgelicht neemt een steeds prominentere plaats in boven je samenvatting. Ook deze verandering is gebaseerd op meer interactie. Het is de aangewezen plek voor het delen van informatie waarmee jij je klant kan helpen. Maak dit onderdeel daarom zo veel mogelijk interactief. Toon bijvoorbeeld op deze plek een bijdrage, link, foto, video of waardevol artikel.
Publiceer een artikel
Over artikelen gesproken: je vindt deze blogfunctie terug bovenaan de startpagina van je LinkedIn-account onder de noemer artikel schrijven. Het is een belangrijk middel voor leadgeneratie! Zo kun je (potentiële) klanten helpen een beslissing te nemen op basis van bruikbare informatie.
Sinds kort kan je ook een artikel publiceren vanaf je LinkedIn- bedrijfspagina. Het werkt hetzelfde als het schrijven van een artikel vanuit je persoonlijke profiel.
Voeg iets van jezelf toe
Vind je een post interessant, dan verschijnt hij in de tijdlijn van je connecties en volgers. Deel je hem, dan heb je ook de mogelijkheid om zelf tekst toe te voegen. Geef ook eens wat vaker commentaar op een update van iemand uit je netwerk. Zo krijg je de kans om iets van jezelf te laten zien en verhoog je de kans dat je netwerk er ook weer op reageert. Niks nieuws eigenlijk, maar deze opties worden wel belangrijker naarmate LinkedIn meer inzet op interactie en daar lijkt het wel op!
Zo doe je dat: creëer meer interactie op LinkedIn
Uit dit alles blijkt dat LinkedIn zijn pijlen richt op interactie. Probeer die (nieuwe) functies dus eens uit: start een poll, publiceer een artikel op linkedIn en toon relevante content op je persoonlijke profiel bij het onderdeel Uitgelicht. Kies je voor delen, voeg dan wat vaker iets van jezelf toe om een reactie los te krijgen. Kortom, creëer meer interactie op LinkedIn.
Op zeker spelen? Neem contact op met Jacqueline van der Pijl en ontdek hoe je meer interactie kunt creëren op LinkedIn.