Maak jij al gebruik van de Facebook Bedrijfsmanager

maak jij al gebruik van de facebook bedrijfsmanager

Wist je dat je op Facebook mensen kunt bereiken die al eerder interesse in je bedrijf hebben getoond? En dat is goed nieuws, want zo’n warme doelgroep is sneller bereid om op jouw advertentie te reageren dan een koude. Maar hoe gaat dat in zijn werk en welke tool heb je daarvoor nodig?

Bereik mensen op basis van een klantenlijst

Met de Facebook Bedrijfsmanager kan je aangepaste doelgroepen maken op basis van een klantenlijst. Heb je een groot klantenbestand, upload dan een lijst met e-mailadressen in Facebook. Is de uitkomst groot genoeg (> 1000), dan beschik je over een publiek dat al interesse in je bedrijf of product heeft getoond.

  • Maak een aangepaste doelgroep o.b.v. een Klantenlijst
  • Heb je een groot klantenbestand > 1000 ?
  • Upload dan een lijst met e-mailadressen in Facebook
  • Is de uitkomst groot genoeg >1000?
  • Voilà, je hebt een doelgroep die écht in je bedrijf is geïnteresseerd!

Vergelijkbare doelgroepen

Maar er kan meer! Stel, je hebt een aangepaste doelgroep op basis van e-mailadressen. Maak dan van die doelgroep een vergelijkbare doelgroep. Facebook vergelijkt dan 1 procent van de mensen in Nederland die het meest “lijken”. Zo bereik je nieuwe mensen die vergelijkbaar zijn met je beste bestaande klanten.

Tip: met de slimme Facebook-pixel kan je ook bezoekers van je website bereiken en gewenste acties bijhouden.

Gebruik de Facebook Bedrijfsmanager

Met de Facebook Bedrijfsmanager kan je dus gebruik maken van je eigen bronnen om mensen te bereiken. Reden genoeg om een account aan te maken:  https://business.facebook.com/overview/

Heb je hulp nodig bij het inrichten van je Facebook Bedrijfsmanager of wil je een Facebook campagne door mij laten uitvoeren? Neem dan vrijblijvend contact met mij op.